Diseinua beti izan da berrikuntzaren katalizatzailea.
Duela gutxi, produktuak sortzeko eginkizunetik askatu da, bere jarduerak berrikuntza-prozesura zabaltzeko. Orain onartzen da edozein enpresa edo erakunde balia daitekeela diseinatzaileen metodoez. Gaur egun, Design Thinking diziplina anitzeko taldeetan pentsatzeko modu bezala erabiltzen da, eraldaketa eta berrikuntza bultzatzen duena.
Zein dira Design Thinking-en printzipioak?
PERTSONA ARDATZ DUEN IKUSPEGIA
Produktuak eta zerbitzuak erabiltzailearen ikuspegitik probatu behar dira. Pertsona “errealen” beharrak eta nahiak funtsezkoak dira Design Thinking prozesu osoan.
LANKIDETZA
Design Thinking prozesu kolektibo eta parte-hartzailea da, eta ahalik eta interesdun gehien bildu behar ditu proiektuaren etapa guztietan.
ESPERIMENTAZIOA
Aniztasunean eta aukeretan pentsatzeko gunea eskaintzen du Design Thinking-ek. Ideia/irtenbide batzuek ez dute arrakastarik izango, baina pentsamendu ludikoa eta akatsak egitea sormen-prozesu ororen zati garrantzitsua dira. Akatsik gabe, ez da ezer berririk sortuko.
IRUDIKATZEA
Irudiek ideiak sintetizatu eta argitzeko gaitasuna dute, barneko eta kanpoko elkarrizketa batean. Prototipoen sorkuntza azkarrak ikaskuntza-prozesuari eta hasierako ideien hobekuntzari laguntzen die. Kontzeptuak bistaratzeak konplexua dirudiena sinplifikatzen du eta ideien arteko loturak sustatzen ditu.
IKUSPEGI HOLISTIKOA
Produktu, zerbitzu edo mezu mediatiko guztiak elkarrekintza-sistema bati eta elkarlotutako erakundeei dagozkie. Tresna, zerbitzu edo negozio-eredu baten testuingurua eta ingurunerik zabalenak kontuan hartu behar dira berrikuntza-prozesu guztietan.
Design Thinking Evolution 6² eredua Katja Tschimmel-ek garatu zuen 2012 eta 2015 bitartean. Urte horretan, azken bertsioa erregistratu zen Creative Commons sa-by lizentziapean. Besteak beste, proiektuak, tailerrak, coaching saioak, ikerketa proiektuak eta metodologia-eskolak garatzeko erabiltzen da eredua.
EMERGENTZIA
aukera bat identifikatzea
ENPATIA
testuingurua hobeto ezagutzea
ESPERIMENTAZIOA
ideiak sortu, kontzeptuak garatu
EGITEA
irtenbide material eta semantikoan lan egitea
ERAKUSTEA
kontzeptu berria eta soluzioak komunikatzea
(H)EDATZEA
aplikatu, behatu, hobetu, hazi
Mindshake Design Thinking Cards txartelek 78 txartelek osatutako joko baten profila dute. Txartel horiek Evolución 6² ereduan oinarritutako sorkuntza-prozesua gidatzen duten tresnak osatzen dituzte.
Txartelak hainbat modutan erabil daitezke:
Social Evolution 6 erakundeen gizarte-eraldaketarako eredu esklusibo berria da, Mindshakeko taldeak garatua, eta Evolution 6 ereduaren eta Nestaren Berrikuntza Sozialaren Espiralaren arteko fusio kontzeptuala da.